تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 ژوئن 2019 - 12:13
683 views

شهرستان شوش ششمین میزبان اجرای نسخه نویسی الکترونیک

پروژه نسخه نویسی الکترونیک در ششمین شهرستان به اجرا در آمد

پروژه نسخه نویسی الکترونیک در ششمین شهرستان به اجرا در آمد
اداره کل بیمه سلامت خوزستان همگام با تحقق خدمات الکترونیکی در کشور

طرح پروژه نسخه نویسی الکترونیک ، در ششمین شهرستان استان خوزستان در شهرستان شوش رونمایی شد.

آئین آموزش طرح پروژه نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان شوش با حضور مسئولین استان و شهرستان شوش برگزار شد.

 این مراسم  با حضور مدیر کل ، معاون ، روسا و کارشناسان ستادی اداره کل بیمه سلامت خوزستان و رئیس اداره بیمه سلامت  ،رئیس نظام پزشکی ،سرپرست شبکه بهداشت و رئیس مرکز بهداشت در محل سالن اجتماعات شهرداری شهرستان برگزار شد.

دکتر علی خسروی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان در مراسم رونمایی از طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان شوش با اشاره به اهداف این طرح اظهار کرد : یکی ازمهم‌ترین اهداف اجرای این طرح صرفه جویی در ارائه خدمات ، حذف دفترچه های کاغذی و پیشگیری از خطاهای نسخه نویسی کاغذی بیان کرد .

خسروی تصریح کرد :اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور ، مشکلات متعددی را در حوزه سلامت مرتفع می کند و اجرای این طرح موجب تسریع در فرآیند خرید خدمات از موسسات طرف قرارداد خواهد شد.

وی یادآور شد : خدمات و مزایای اجرای نسخه نویسی الکترونیک این است که از سطح یک خدمت که پزشکان عمومی هستند این کار شروع شده و با اجرای نسخه نویسی الکترونیک دیگر بیماران نیاز به دفترچه کاغذی نخواهند داشت و خدمات مورد نیازآنها به صورت آنلاین ارائه می شود و پرداخت بیمه‌ها به پزشکان به صورت آنلاین و به روز خواهد بود.

خسروی در ادامه افزود : تمام مستندات به صورت آنلاین در دسترس بیمار و پزشک معالج خواهد بود و نهایتاً اجرای این فرآیند موجب صرفه جویی مناسبی در ارائه خدمات خواهد شد که می‌تواند در نهایت منجر به توسعه خدمات سلامت استفاده شود.

وی افزود : اجرای پایلوت این طرح ملی  ازشهرستان حمیدیه آغاز شد ودرحال حاضر  این طرح با موفقیت در حال اجرا است و همه بیمه شدگان،موسسات درمانی و بیمه سلامت از اجرای این طرح در شهرستان حمیدیه رضایت کامل دارند.

ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﺑﻬﺎﺭﻭﻧﺪ ﺭﯾﯿﺲ ﺑﻴﻤﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺷﻮﺵ ﺿﻤﻦ ﺧﻮش آمد ﮔﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺣﺎﺿﺮﻳﻦ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﺩﺭﻣﺎﻧﻲ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺷﺮﻛﺎﻱ ﻛﺎﺭﻱ ﻭ ﺑﺎﺯﻭﺍﻥ ﭘﺮﺗﻮﺍﻥ ﺑﻴﻤﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺭﺳﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﻪ ﺷدﮔﺎﻥ ﻳﺎﺩ ﻛﺮﺩ.

در ادامه  بهاروند با ارائه گزارش تحلیلی از خدمات و جمعیت بیمه سلامت در شهرستان شوش بیان کرد : شهرستان شوش دارای جمعیتی بالغ بر ۲۱۸۰۰۰ هزار نفر می باشد  و از این جمعیت تعداد ۱۲۷/۵۷۸هزار نفربیمه شده تحت پوشش سلامت وجود دارد.که ازاین تعدادبیمه شده ، ۱۱۰/۳۴۵هزارنفربیمه روستایی می باشند ،تعدادموسسات درمانی طرف قرارداداین شهرستان در بخش خصوصی ۳۷ موردمی باشد ،که ازاین تعداد ۹پزشک ،۳ فیزیوتراپی ، ۳ آزمایشگاه ، ۱۵ داروخانه ، ۱بیمارستان و ۲ مرکزتصویر برداری ، ۵ درمانگاه و ۸ پاراکلینک مشغول به فعالیت می باشند.

ﻭی افزود:ﺑﻴﻤﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺧﺪﻣﺖ ﺭﺳﺎﻧﻲ ﺑﻲ ﻣﻨﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ واجرای ﻃﺮ ﺡ ﻧﺴﺨﻪ ﻧﻮﻳﺴﻲ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ در ارائه خدمات شایسته به شهروندان و بیمه شدگان ما را یاری خواهد کرد.

دکتر علی هدایتی ریاست نظام پزشکی شهرستان شوش به نمایندگی از پزشکان شوش گفت: موسسات درمانی شهرستان شوش از اجرا این طرح فرا ملی استقبال می کنند و آماده همکاری برای اجرا این طرح هستند.
وی گفت:اکثر موسسات و مطب های پزشکی شهرستان شوش به شیوه سنتی به ارائه خدمات درمانی می پردازند و خیلی از مطب ها فاقد سیستم نوبت دهی بروز و نوبت دهی به شیوه سنتی انجام می گیرد.

ﺩﺭ ﺍﯾﻦمراسم ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ،ﺩﺍﺭﻭﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ،ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﻬﺎ ﻭﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﻃﺮﻑ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺑﺎ ﻧﺤﻮﻩ ﺛﺒﺖ ﻧﺴﺦ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮏ ﻭ ﭼﮕﻮﻧگی ﻧﺴﺨﻪ ﻧﻮﯾﺴﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﺪﻧﺪ .و با ﻧﺤﻮﻩ ﺛﺒﺖ ﻧﺴﺦ ﻭﺗﻌﺮﯾﻒ ﺳﻄﺢ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺠﺰﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺟﻬﺖ ﺛﺒﺖ ﻧﺴﺦ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮑﯽ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ،ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ شد.

در پایان این دوره آموزشی ، به سوالاتی در خصوص طرح نسخه نویسی الکترونیک که توسط پزشکان و موسسات طرف قرارداد مطرح شد  پاسخ داده شد.

پروژه نسخه نویسی الکترونیک پروژه نسخه نویسی الکترونیک پروژه نسخه نویسی الکترونیک پروژه نسخه نویسی الکترونیک پروژه نسخه نویسی الکترونیک پروژه نسخه نویسی الکترونیک پروژه نسخه نویسی الکترونیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.