تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آگوست 2020 - 13:10
298 views

سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

پزشکان ایرانی در شرایط کرونا زندگی و مرگ را جا‌به‌جا کردند

پزشکان ایرانی در شرایط کرونا زندگی و مرگ را جا‌به‌جا کردند
فرمانده سپاه پاسداران از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمان کشور قدردانی کرد.

احیا یعنی بخشش زندگی و روشن کردن چراغ امید در خانه‌ها و کمک به زندگی آرامش بخش

 

به گزارش خبرنگار خط مشی سلامت، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز پزشک که با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: فسلفه اصلی عاشورا نشان دادن مابه‌ازای مجسم در عالم برای زینت بخشیدن به صورت هستی است، ایثار، استقامت، صبر، توکل، فداکاری و وفاداری معانی است که در روح عاشورا و در قامت شهدای عاشورا تبلور پیدا کرد.

وی گفت: عاشورا نماد کاملی از فضیلت‌ها است و هرچه پیش می‌رویم در دامنه این قله وسیع قرار داریم، انچه به عنوان هنرنمایی عاشقانه جامعه پزشکی در این مقطع سخت مشاهده می‌کنیم برگرفته از عاشوراست و معتقدیم نازله‌ای از عاشورا در جامعه ما جریان دارد، درود و تواضع خود را نثار می‌کنم به شهدای جامعه پزشکی، افرادی که شرافتمندانه کار کردند و جامعه پزشکی را با این معانی پیوند دادند. آرزوی صبر و استقامت و شکیبایی برای بازماندگان صبور این عزیزان داریم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز که روز میلاد یکی پر افتخارترین شخصیت‌های بشریت و عالم اسلام و ایران در عرصه معارف و علم پزشکی است تبریک عرض می‌کنم، شخصیتی که ۱۶ جلد کتاب قانون او در دانشگاه‌های اروپا تدریس شد و او افتخار دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی تصریح کرد: پزشکی یک تفریض الهی است، احیا مربوط به خداوند متعال است، احیا یعنی بخشش زندگی و روش کردن چراغ امید در خانه‌ها و کمک به زندگی آرامش بخش و شفا، که اینها از خصوصیات قرآن عظیم است و اطبا پژواک این کلمات هستند و آنچه امروز باعث سرافرازی ما در مبارزه با کرونا شد به فلسفه پزشکی در جامعه مرتبط است که به پزشکان عاطفه، احساس، ایمان و استقامت می‌دهد و آنها را از فراز خستگی‌ها عبور می‌دهد.

سرلشکر سلامی گفت: در غرب فلسفه پزشکی متکی بر درمان بیماری است اما اینجا پزشکی متکی بر درمان بیمار است که در شرایط ترس اعتماد و امید و آرامش ایجاد می‌کند، فلسفه پزشکی در کشور ما متکی بر نجات بیمار است، یعنی مواجهه با عشق و دوست داشتنی‌ها که این الگوی موفق است.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: پزشکی که به صفحه کامپیوتر نگاه می‌کند و پزشکی که بر چهره بیمار نگاه می‌کند دو تاثیر متفاوت ایجاد می‌کنند، با هجوم بیماری شاهد فروپاشی نظام سلامت بسیاری از کشورهای غربی بودیم با آنکه در دانش جلوتر بودند ولی در درمان عقب افتادند.

وی افزود: پزشکی که بر اساس دلسوزی عمل کند و پاسخ عاطفی به رنج بیمار می‌دهد شفابخش است، درحالی که در غرب می‌گویند دلسوزی افسردگی می‌آورد درحالی که اسلام می‌گوید دلسوزی نشاط ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه مراسم از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمان کشور قدردانی کرد گفت: پزشکان زندگی و مرگ را جابه‌جا کردند و سلامت بیمار را بر سلامت خود ترجیح دادند، این معامله در هیچ دستگاه محاسبات مادی جایگاهی ندارد و آنها نمایش شکوهمند استقامت را برای همگان به نمایش گذاشتند، برای همین هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند.

سردار سلامی افزود: جامعه ما امروز به بزرگی روح و‌طبع رسیده است و درشرایطی که همه منتظر ماندند با شیوع کرونا زانو بزنیم یک بیمار یا فرد گرسنه رها شده وجود نداشت، این در حالی است که بر اساس اعلام نشریه بولمبرگ در آمریکا هم اکنون حداقل سی میلیون آمریکایی از گرسنگی رنج می‌برند.

وی افزود: در کشورهای غربی جامعه گسسته است، اینجا در ایران گسستگی وجود ندارد و این راز موفقیت ماست، در عرصه غذچربالگری دیدید که در هیچ جای جهان چنین پدیده شگفت‌انگیزی را نمی‌توان مشاهده کرد.

سرلشکر سلامی گفت: اینجا عرصه اقدامات شگفت‌انگیز است، اینجا منفعت اقتصادی بر ابعاد انسانی اولویت ندارد به طوری که همه بیماران و کادر درمان در یک بیمارستان به کرونا مبتلا شدند، ایران در عرصه مبارزه با کرونا درخشید، پزشکان ایستادند تا جامعه نفس بکشد، ایران تحت تحریم است، عملیات روانی از همه نقاط بر علیه اوست اما در عرصه جهانی رکورد بزرگ ثبت می‌کند، هر روز پزشکان، چراغ‌های امیدی را روشن کردند و چقدر شرافتمندانه کار کردند تا همه بدانند همه ملت ایران اهل ایثار و فداکارند، با ایمانند و با احساسند، این موضوع زندگی را با سختی‌ها آسان می‌کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از مدافعان سلامت و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت تقدیر شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.