رئیس اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت خوزستان:

بیمه سلامت خوزستان برای درمان بیماران کرونایی ۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده است

بیمه سلامت خوزستان برای درمان بیماران کرونایی ۲۲ میلیارد تومان هزینه کرده است
با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه  98 در کشور بیمه سلامت خوزستان بالغ بر 22 میلیارد تومان تاکنون جهت درمان این بیماران هزینه کرده است.

اصغر داودی رئیس اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت خوزستان در گفتگو با خبرنگار خط مشی سلامت جزئیات خدمات به بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت را تشریح کرد.

رئیس اسناد پزشکی بیمه سلامت خوزستان با اشاره به نحوه ارائه خدمات به بیمه شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان عنوان کرد: در سال ۹۸ اداره کل بیمه سلامت خوزستان بالغ بر ۶۵۲ میلیارد تومان برای درمان بیماران هزینه کرده است. که از این میزان مبلغ ۴۲۶ میلیارد تومان در بخش بستری و ۲۲۶ میلیارد تومان در بخش سرپایی و مبلغ ۷۶ میلیارد تومان در بخش دارویی هزینه شده است.
وی افزود: حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد ثبت شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بار مراجعه دارویی و همچنین ۲ میلیون بار مراجعه سرپایی و ۲۰۰ هزار بار مراجعه  بستری در استان وجود داشته است.

داودی در ادامه بیان داشت: بالغ بر چهار هزار و پانصد بیمار مبتلا به کرونا از خدمات بیمه سلامت خوزستان استفاده کرده‌اند. 

وی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه  ۹۸ در کشور بیمه سلامت خوزستان بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان تاکنون جهت درمان این بیماران هزینه کرده است.
رئیس اسناد پزشکی بیمه سلامت خوزستان با تشریح ارائه خدمات به بیماران کرونایی گفت : بیش از۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی پرداخت می‌شود، میانگین هزینه پرداخت‌شده بابت هر بیمار مبتلا به کرونا حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

داودی تسریع کرد:البته هزینه بیمارانی که در icu‌ بستری می‌شوند، بسیار بالاتر از این میزان است.

وی در پایان گفت:درمان برخی بیماران مبتلا به کرونا تا ۸۰ میلیون تومان هزینه دارند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.