تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آوریل 2019 - 9:35
490 views

بحران بیماری ها در راه است

هشدار مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان/ شیوع بیماری های ویروسی و پوستی در سیل زدگان

هشدار مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان/ شیوع بیماری های ویروسی و پوستی در سیل زدگان
با رعایت نکات بهداشتی خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهیم

به گزارش خط مشی سلامت دکتر علی خسروی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان با هشدار شیوع بیماری های ویروسی،  پوستی در مناطق سیل زده گفت: سیل زدگان در معرض آلودگی ویروسی و انتقال از طریق غذای ناسالم و ابتلا به اسهال و استفراغ وابتلا به بیماری هایی پوستی مانند گال، سالک و قارچ و عدم رعایت نکردن بهداشت به شپش هستند.

سیل زدگان

دکتر علی خسروی اظهار داشت: حوادثی مانند سیل، زلزله و نظایر آن از دو جهت در بروز آثار و تبعات جسمانی و روحی قابل بررسی است؛ دسته اول بیماری ‌هایی هستند که مستقیما ناشی از بروز حوادث یادشده مانند جراحات، شکستگی ها، صدمات عضوی، خفگی و نظایر آن است و معمولا در همان ساعات اولیه حادثه بروز می ‌کند. 
دسته دوم بیماری ‌هایی هستند که به صورت غیرمستقیم ناشی از حوادث یادشده بروز می کنند که بیماری های پوستی، صدمات روحی، بیماری‌های عفونی، سوءتغذیه و بیماری‌های ناشی از زندگی در محیط های گروهی و جمعی (اردوگاه ها) و چادرنشینی از جمله آنها است که معمولا روزها و هفته ها بعد از حادثه آشکار می شوند. 

وی  با توصیه به سیل زدگان جهت درمان افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماریهای پوستی و ویروسی از درمان خود سرانه بپرهیزیم و از مراجعه به پایگاه های پزشکی بدون مجوزدانشگاه علوم پزشکی ، معاونت غذاودارو ومراکز بهداشتی خودداری کنیم .

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان به سیل زدگان هشدار داد که با مراجعه به پایگاههای پزشکی غیر کارشناسی و تجویز داروهای غیر مرتبط بزرگترین صدمات جبران ناپذیری را به سلامت  و جان خود وارد میکنیم و از آنها خواست غذاهای گرم را بعد از دریافت مصرف کنند و از قرار دادن در معرض هوای گرم و مصرف در روزهای آینده خودداری کنند.

در پایان دکتر خسروی از تمام زحمات مردم و خدمات رسانی  به سیل زدگان تقدیر وتشکر کرد و از آنها خواست هرگونه فعالیت پزشکی ،درمانی ، دارویی و بهداشت با مجوز ازدانشگاه علوم پزشکی ونظارت معاونت غذا ودارو از بروز بیماریهای مزمن و غیر قابل درمان جلوگیری کنیم. 

 

سیل زدگان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.