تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مارس 2019 - 10:51
576 views

نسخه الکترونیک جایگزین نسخه های کاغذی

طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان حمیدیه رونمایی شد

طرح  نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان حمیدیه رونمایی شد
بیمه سلامت خوزستان هم گام با سراسر کشور در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

 طرح  نسخه نویسی الکترونیک  ظهر ۲۵ اسفندماه ۹۷ در آیینی با حضور دکتر علی خسروی مدیر کل  و روسای ستادی اداره کل بیمه سلامت خوزستان، دکتر هاشمی فرماندار و دیگر مسئولین بلند پایه شهرستان حمیدیه در مرکز بهداشت این شهرستان رونمایی شد.

دکتر علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در آیین رونمایی از این طرح گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک است ، امروز طرح نسخه نویسی الکترونیک در یک ‏شهرستان از ۳۱ استان کشور، خوزستان شهرستان حمیدیه را بعنوان پایلوت انتخاب و راه اندازی می کند.
دکترعلی خسروی افزود: در اجرای دولت الکترونیک و تکلیف قانونی که برای این سازمان به منظور حذف دفترچه و اوراق کاغذی از سه سال پیش عملیات اجرایی طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان کرمان به عنوان پایلوت با رویکرد اینکه بتوانیم به هدف قانونی رسیده و برای جمع آوری آمار و اطلاعات دقیق از خدمات ارایه شده به بیمه شدگان شروع شده است.
وی اظهارداشت: در قالب این سیستم بیمه شده با شماره ملی به مطب پزشک مراجعه و پس از ثبت در سامانه، اطلاعات آن فراخوان و در نمایشگر منشی نشان داده می شود و در صف انتظار قرار می گیرد.
خسروی در ادامه با توضیح مختصر از این طرح گفت: پزشک با باز کردن صفحه مانیتور همه تجویز و خدمات لازم را به بیمار ارایه می دهد و بعد از آن یک کد شماره ۵ رقمی ازطریق پیامک به بیمه شده روی تلفن همراه فرستاده می شود و با این شماره به مراکز و مکان هایی که پزشک معرفی کرده مراجعه و خدمات دریافت می کند.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: در اجرای طرح پس از تجویز نسخه، سامانه بطور هوشمند همه تذکرات لازم را به عنوان مثال در صورت مصرف بیش از مقدار قانونی دارو به پزشک می دهد.
وی یادآورشد: حذف یکباره نسخه های کاغذی یک امر غیر ممکن است و اجرای این طرح به مدت ۶ ماه زمان نیاز دارد و لازمه موفقیت در یک کار بزرگ باید بصورت تیمی عمل کرد.
وی در پایان اظهارداشت: بیمه سلامت خوزستان با تمام قوا و پشتکار در کنار شهرستان حمیدیه خواهد ایستاد و برای سربلندی شهرستان حمیدیه در این طرح کوتاهی نخواهد کرد.

 

 

طرح نسخه نویسی الکترونیک

طرح نسخه نویسی الکترونیک

طرح نسخه نویسی الکترونیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.