تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 ژوئن 2019 - 12:04
501 views

بیمه سلامت خوزستان در فاز اول اجرایی نسخه نویسی الکترونیک در 8 شهرستان استان

مراسم پنجمین اجرای نسخه نویسی الکترونیک در بندر ماهشهر رونمایی شد

مراسم پنجمین اجرای نسخه نویسی الکترونیک در بندر ماهشهر رونمایی شد
حذف دفترچه های کاغذی ،گام مؤثری در مسیر خدمات الکترونیکی آئین رونمایی نسخه نویسی الکترونیک در پنجمین شهرستان استان در شهر بندر ماهشهر آغاز شد.
 دوشنبه ۳ تیرماه آیین رونمایی و افتتاح نسخه الکترونیک در شهرستان بندر ماهشهر، با حضور مسئولین استان و شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.
این مراسم با حضور معاون  ، روسای ستادی و کارشناسان بیمه سلامت استان خوزستان و  رئیس اداره بیمه سلامت  ،فرماندار ، امام جمعه، پزشکان  و موسسات  طرف قراردادشهرستان بندر ماهشهر، برگزار شد .

در حاشیه مراسم افتتاح نسخه نویسی الکترونیک در این شهرستان، سید جمال امام زاده  معاون بیمه سلامت خوزستان عنوان کرد: براساس ماموریت برنامه پنجم و ششم توسعه و همچنین لایحه بودجه امسال، سازمان های بیمه گر و مراکز درمانی موظف هستند که اطلاعات درون سازمانی خود را بصورت الکترونیک تبادل کنند.

وی گفت: در این ارتباط سازمان بیمه گر موظف است که بستر تبادل الکترونیک را فراهم سازد و سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی به عنوان متولی اصلی حوزه بیمه کشور، فراهم سازی زیرساخت این طرح را در دستور کار خود قرار داد و هر کدام از این دو سازمان به موازات یک دیگر با هدفی مشترک مسیر این طرح را هموار کردند.

معاونت بیمه سلامت استان خوزستان افزود : بخشی از اهداف این طرح را تبادل الکترونیکی اطلاعات مابین مراکز سرپایی و سازمان بیمه سلامت است، عنوان کرد و درمانگاه ها و مراکز جراحی را شامل این طرح ندانست.

افشین آریایی رئیس اداره بیمه سلامت بندر ماهشهر در مراسم آئین رونمایی نسخه نویسی الکترونیک ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط مدیر کل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد : بیمه سلامت استان خوزستان با مدیریت جوان ، جدی و کار آمد همزمان با تحولات حوزه بیمه سلامت توانست از رده ۳۰ کشوری به رده اول کشوری ارتقا یابد.

وی با  تشریح گزارش تحلیلی از عملکرد شهرستان بندر ماهشهر  افزود : بندر ماهشهر ، متشکل از حوزه مرکزی، بندر امام خمینی، شهرشهید چمران و شهرستان هندیجان است که در مدت ۱۱ ماه گذشته در تمام شاخص های بیمه سلامت در استان، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان بیمه سلامت شهرستان بندر ماهشهر، با معرفی بیمه سلامت و نقش آن در جامعه، گفت: شهرستان بندر ماهشهر، با حذف دفترچه های کاغذی ،گام مؤثری در مسیر خدمات الکترونیکی و خدمت رسانی به شهروندان و بیمه شدگان سلامت برداشته است.

بیمه سلامت تنها بیمه ای است که به صورت تخصصی در حوزه درمان و بهداشت سرمایه گذاری وسیعی کرده که امروز به سمت الکترونیکی شدن در حال حرکت است که نظام سلامت گام مهم و ارزنده ای در این راستا برداشته و در آینده ای نزدیک با بلوغ این نظام، خدمات شایانی ارائه خواهد داد.

وی افزود: بیمه سلامت در سال ۹۷ با دو طرح اعتبار سنجی در بخش سرپایی و خدمات بستری، همچنین استحقاق سنجی بیماران و بیمه شدگان، موفق به توسعه و پیشرفت در این حوزه شده است که این استحقاق سنجی شامل خدمت ویزیت، ارجاع به متخصص، تجویز دارو و درخواست پاراکلینیک خواهد بود.

در این مراسم پزشکان  ضمن معرفی و آشنایی با این طرح و خدمات آن، به پای آموزش و نحوه استفاده از این طرح الکترونیکی با استفاده از نرم افزار که توسط کارشناسان حوزه نظارت ، اسناد و IT   اداره کل بیمه سلامت ارائه داده شد ، نشستند.

و در پایان  به سوالات  مطرح شده توسط پزشکان و حاضرین در مراسم پاسخ داده شد و به نقطه نظرات آن ها جهت بهبود کارایی نرم افزار و بروز رسانی این برنامه توجه ویژه شد.

 

پنجمین اجرای نسخه نویسی الکترونیک پنجمین اجرای نسخه نویسی الکترونیکپنجمین اجرای نسخه نویسی الکترونیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.