تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مارس 2019 - 10:28
369 views

آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک

با حضور وزیر بهداشت آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۳۱ استان کشور

با حضور وزیر بهداشت آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۳۱ استان کشور
طرح نسخه نویسی الکترونیک با حضور وزیر بهداشت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

طرح نسخه نویسی الکترونیک با حضور وزیر بهداشت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رییس سازمان نظام پزشکی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، معاون درمان وزارت بهداشت، رییس انجمن پزشکان عمومی و مدیران کل بیمه سلامت و معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس و همزمان در ۳۱ استان کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خط مشی سلامت مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در آئین رونمایی از سامانه نسخه نویسی الکترونیک گفت: نسخه نویسی ‏الکترونیک نیز چند ماه قبل به صورت آزمایشی در استان کرمان اجرایی شد و امروز طرح نسخه نویسی الکترونیک در یک ‏شهرستان از ۳۱ استان کشور به صورت همزمان آغاز می‌شود.

آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی با حمایت‌های حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و معاونت درمان ‏اجرایی شده است. در حال حاضر در ۶۰۵ بیمارستان دولتی نیازی به ارائه دفترچه کاغذی نیست و بیمار فقط با کد ملی خود می‌تواند ‏خدمات سلامت را دریافت کند.‏

موهبتی بیان کرد: رسیدگی الکترونیک به اسناد نیز در سازمان بیمه سلامت به صورت آزمایشی در اصفهان اجرا شده است. پیش بینی ‏ما این است که ظرف یک سال رسیدگی الکترونیک به اسناد را در همه بیمارستان‌های دولتی کشور اجرایی کنیم.‏

موهبتی ادامه داد: در استقرار سازمان الکترونیک چند نکته مهم از جمله سختی کار ، فناوری اطلاعات وجود دارد.در نظام سلامت ‏بسیار دشوارتر از بانک داری نسخه نویسی الکترونیکی است.‏ که مهمترین مشکل در حوزه استقرار سازمان الکترونیک می باشد.

تغییر رفتار و فرهنگ ‏سازی است. در ابتدا اصولا با آن مقاومتی صورت می گیرد و باید بدانیم این فرآیند در گذر زمان کامل خواهد شد و هدف  اجرای فرهنگ سازی الکترونیکی در کشور است.

 در پایان گفت:این امر بدون حمایت های معاونت بهداشت ، بخش غیر دولتی نظام پزشکی تحقق نمی یافت زیرا ساختار رسمی درهر نظام ، بخش نظام پزشکی آن کشور است و امیدوارم با حمایت و مشارکت شرکای کاری خدمتی ارزشمند در جهت رضایت مردم در کارنامه مدیریتی ما ثبت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.