مدیرکل بیمه سلامت خوزستان:

اجرای دقیق نسخه نویسی الکترونیکی با تعامل موسسات درمانی و پزشکان میسر است

اجرای دقیق نسخه نویسی الکترونیکی با تعامل موسسات درمانی و پزشکان میسر است
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: همکاری، تعامل و اجرای دقیق نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان و موسسات طرف قرارداد، نتایج مثبتی در نظام سلامت در پی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خوزستان،علی خسروی مدیر کل بیمه سلامت استان، به تشریح اهمیت نسخه نویسی الکترونیک در نظام سلامت پرداخت و گفت: نسخه نویسی الکترونیک، بروز رسانی مطالبات پزشکان و موسسات طرف قرارداد، اجرای گایدلاین ها و پروتکل های درمانی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تجویز و مدیریت هزینه های سلامت در آینده نظام سلامت را به دنبال خواهد داشت.

وی به استقبال و همکاری پزشکان و موسسات طرف قرارداد از نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: همکاری، تعامل و اجرای دقیق نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت، نتایج مثبتی در نظام سلامت خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تصریح کرد: در سال های گذشته مراکز درمانی، مطب ها، داروخانه ها و همچنین بیمارستان ها اطلاعات خود را به صورت کاغذی یا به صورت CD به بیمه سلامت ارائه می دادند و سپس در اداره به صورت مکانیزه و الکترونیک، ذخیره و رسیدگی می شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات الکترونیک بر روی فضای ابری یا واقعی سرور ذخیره می‌شوند تاکید کرد: در هر زمان که نیاز باشد این امکان را داریم به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم و جهت گزارش های مختلف از آنها استفاده کنیم.

خسروی اظهار داشت: غیر از حوزه درمان که به صورت واقعی باید انجام شود، اسنادی که در بیمارستان ها برای بیمار ایجاد می‌شود به صورت الکترونیک برای سازمان ما ارسال می‌شود و کارشناسان این اداره کل نیز به صورت الکترونیک اسناد را بررسی و رسیدگی کرده و به بیمارستان ارجاع می‌دهند و بیمارستان از آن اسناد رسیدگی شده یک گزارش نهایی گرفته و سند را به جهت پرداخت مطالبات تحویل می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: در سال گذشته ۸ شهرستان در استان خوزستان به صورت پایلوت فعالیت الکترونیک خود را آغاز کردند که نتایج قابل توجهی از جمله تولید بیش از ۱۶۸ هزار نسخه الکترونیک و بروزرسانی پرداخت مطالبات مطب ها و موسسات فعال در حوزه الکترونیک شد.

وی گفت: در حوزه سرپایی این فرآیند از سال جاری در کشور آغاز شده و به این ترتیب است که اطلاعات بیمار اعم از نوع بیماری های سابق و داروهای مصرفی و همچنین تاریخ اعتبار دفترچه بیمه با ارائه کد ملی به پزشک مورد قرارداد بیمه سلامت، به صورت آنلاین در اختیار پزشک خواهد بود.

خسروی افزود: بیمار با ارائه کد ملی خود، یک کد رهگیری از سیستم دریافت خواهد کرد که با مراجعه مراکز خدمات درمانی مانند داروخانه‌ها، مراکز تصویر برداری و سایر موسسات درمانی، آن کد را ارائه می دهد و دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه کاغذی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با وجود سیستم نسخه نویسی الکترونیک، کاغد و دفترچه دیگر مبادله نمی‌شود گفت: اگر دفترچه ای برگه سفید داشت اما تاریخ اعتبار آن به اتمام رسیده بود ما باید این دفترچه را باطل و یک دفترچه جدید برای بیمار صادر می کردیم، اما اکنون به این کار نیازی نیست و پزشک به صورت آنلاین مدت اعتبار دفترچه بیمه بیمار را مشاهده خواهد کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تاکید کرد: با توسعه این سیستم، اطلاعات هر بیمار به شکل یک پرونده سلامت در فضای ابری اینترنت به وجود خواهد آمد و هر فردی که به پزشک مراجعه می‌کند پزشک می‌تواند به اطلاعات آن بیمار دسترسی داشته باشد که هر گروه درمان اطلاعات مربوط به خود را مشاهده خواهند کرد.

وی یکی از مشکلات گروه درمانی را نبود اطلاعات کافی از سابقه بیمار دانست و افزود: به دلیل اینکه پزشک از سابقه بیمار اطلاعات کافی ندارد، نمی‌داند چه پلن درمانی برای بیمار طراحی کند و بسیاری از مواقع یک پرونده جدید برای بیمار تشکیل می‌دهند؛ اما با توسعه این برنامه و استفاده از این فضا توسط همه گروه های درمانی با ایجاد یک پرونده در فضای اینترنت، مشکلات دسترسی به اطلاعات درمانی بیمار مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.