تاریخ انتشار : دوشنبه 25 نوامبر 2019 - 14:52
421 views

لکی زاده

کارگاه هم اندیشی نسخه نویسی الکترونیک منطقه ۴ در اهواز برگزار شد

کارگاه هم اندیشی نسخه نویسی الکترونیک منطقه ۴ در اهواز برگزار شد

کارگاه یک روزه هم اندیشی نسخه نویسی الکترونیک منطقه ۴ با میزبانی خوزستان برگزار شد   به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خوزستان،به منظور اجرای پروژه ملی پرونده الکترونیک سلامت در سطح منطقه ۴ کشوری و در راستای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و تحقق اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی ؛ کارگاه یک روزه 

کارگاه یک روزه هم اندیشی نسخه نویسی الکترونیک منطقه ۴ با میزبانی خوزستان برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خوزستان،به منظور اجرای پروژه ملی پرونده الکترونیک سلامت در سطح منطقه ۴ کشوری و در راستای ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و تحقق اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی ؛ کارگاه یک روزه  هم اندیشی نسخه نویسی الکترونیکی منطقه ۴ با حضور مدیر کل ، معاونین ، روسای ستادی و شهرستانی اداره کل بیمه سلامت خوزستان،کارشناسان بیمه سلامت ایلام و لرستان در شهرستان اهواز برگزار شد. 

در ابتدای این کارگاه آموزشی دکتر علی خسروی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان، ضمن خیر مقدم خدمت مسؤولین و کارشناسان حاضر در کارگاه با تاکید به اهمیت و اجرای این مهم  در سطح استان و اهداف برگزاری این کارگاه با موضوع نسخه نویسی توضیحاتی در خصوص پروژه الکترونیک سلامت و اجرای فرآیندهای طرح از ابتدا تا کنون در استان خوزستان  راتشریح کرد. 

خسروی تصریح کرد؛ نسخه نویسی کاغذی به دلایل مختلف باعث به خطر افتادن ایمنی بیمار و افزایش احتمال وقوع خطاهای پزشکی و دارویی می شود که پیاده سازی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی می تواند مشکلات متعدد نسخه نویسی کاغذی را بهبود بخشد و باعث صرفه جویی و کاهش هزینه های مراقبت ، کاهش اشتباهات نسخه نویسی،   خطاهای دارویی و کاهش عوارض ناخواسته دارویی و در نهایت بهبود دارو درمانی و ایمنی بیمار شود.

 در ادامه خسروی اظهار کرد: خدمات سرپایی نسخه نویسی در ۸ شهر استان خوزستان به دلیل موقعیت راهبردی الکترونیکی شده و خدمات بستری نیز در همه بیمارستان های طرف قرارداد، بصورت نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌شود.

 

مهمترین رویداد بیمه سلامت رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری

خسروی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن دفترچه ها آمارها و تحلیل های پزشکی دقیق تری نسبت به مسائل درمانی بدست آمده و شفاف‌سازی می شود، گفت: مهم ترین رویداد بیمه سلامت رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری است. سامانه های بیمه سلامت و بیمارستان های دانشگاهی به هم وصل شده است. طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری برای پژوهشگران دانشگاهی نیز مفید است و موجب دقت در آمار ها می شود.

وی تعداد پرونده های بیمارستانی کشور را ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده عنوان کرد و افزود: میزان صرفه جویی کاغذ با اجرای این نرم افزار ۱۲۴ میلیون برگه کاغذ است. در خوزستان نیز با اجرای طرح رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری، در مصرف ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیک از سال ۹۹ در همه شهر های خوزستان اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: شهر های دزفول، اهواز و بهبهان در مرحله دوم وارد طرح نسخه نویسی الکترونیک می شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بعنوان استان پایلوت و مدرس این کارگاه آموزشی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیک در سطح کشور گفت:  تا امروز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نسخه الکترونیک در کشور صادر شده است.

الکترونیکی شدن ۲۰ هزار مورد از صورتحساب های بستری بیمارستان ها

وی با اشاره به حذف اسناد کاغذی بستری افزود: نزدیک به ۲۰ هزار مورد از صورتحساب های بستری بیمارستان ها الکترونیکی شده و با ادامه روند کار به صورت کارشناسی و عمق بخشی، بیمه سلامت سازمان الکترونیک به تمام معنا خواهد شد که بیش از ۲۵ درصد صرفه جویی در هزینه های درمانی و منابع سلامت خواهیم داشت.

در ادامه جعفری مدیر کل بیمه سلامت کرمان با ارائه مطالب تکمیلی در این دوره به پرسش های مطرح شده حاضرین در خصوص فرآیندهای زیر ساختی و الکترونیکی در روند اجرای این طرح پاسخ داده شد .

در پایان مشکلات استانهای منطقه ۴ برای ارائه به ستاد سازمان جمع آوری شد.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.