تاریخ انتشار : یکشنبه 11 جولای 2021 - 9:22
313 views

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

لزوم آماده سازی نرم افزارهای هماهنگ جهت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی

لزوم آماده سازی نرم افزارهای هماهنگ جهت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تهیه زیرساخت‌های نرم افزاری را بخشی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای نسخه الکترونیک دانست و افزود: باید نرم افزار های هماهنگ داشته باشیم که بدون اتلاف وقت، در یک بستر متناسب کار را پیش ببریم.

فرهاد ابول نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری خط مشی سلامت گفت:  تسریع بخشیدن در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک مستلزم فراهم بودن نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز است که باید به طور کامل در اختیار و به سهولت قابل استفاده برای کاربران باشد.
  وی افزود: در این زمینه مشکلاتی وجود دارد؛ ازجمله اینکه مسیر استفاده برای بیمه های مختلف متفاوت است، بنابراین پزشک برای بیمه تامین اجتماعی با یک سیستم و برای بیمه سلامت باید با یک سیستم دیگر کار کند که کار را سخت و استقبال پزشکان را کم کرده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح  کرد: در نسخه نویسی الکترونیک مزایای بسیاری داریم، از جمله اینکه اشکال در خواندن نسخه حذف و داروها شخصی می شود، داروهای خارج از دارونامه رسمی کشور تجویز نمی شود، بنابراین باید به سمت نسخه نویسی الکترونیک برویم، اما باید از نظر زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری مساعدت هایی بیشتری شود؛ تا این تغییر به درستی انجام شود، برای این منظور باید برنامه ریزی هوشمندی داشته باشیم و در مقابل مزایای خوبی به دست آید.  

ابول نژادیان با اشاره به تحول ساختار مدیریتی بیمه سلامت از سال ۹۶ به بعد اظهار داشت: بدون تردید پیشرفت و توسعه پایدار امروز عرصه نظام سلامت در استان، مرهون تلاش و زحمات مدیریت و همکاران متعهد و دلسوز بیمه سلامت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.