تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 جولای 2019 - 12:57
349 views

رونمایی از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان شادگان

طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک در هشتمین شهرستان خوزستان به اجرا درآمد

طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک در هشتمین شهرستان خوزستان به اجرا درآمد
شهرستان شادگان ،گامی بسوی شهروند الکترونیک

آئین آموزش نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان شادگان آغاز شد.

مراسم  آموزش نسخه نویسی الکترونیک با حضور معاون و روسای ستادی و کارشناسان اداره کل بیمه سلامت خوزستان و رئیس اداره بیمه سلامت و رئیس نظام پزشکی، پزشکان و موسسات طرف قرارداد شهرستان شادگان برگزار شد.

دکتر امام زاده در آغاز این مراسم با اشاره به اهداف سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ در خصوص الکترونیکی نمودن پذیرش اسناد بستری و همچنین تجویز الکترونیکی نسخ در بخش سرپایی عنوان کرد : لازمه پیشبرد اهداف سازمانی  ، همکاری و تعامل فی مابین اداره کل بیمه سلامت خوزستان و شرکای کاری دانست.

 

رونمایی از سامانه نسخه نویسی

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شادگان در آئین آغاز آموزش نسخه نویسی الکترونیک  با ارائه گزارشی تحلیلی از وضعیت مصرف خدمات سلامت در استان خوزستان، بخصوص شهرستان شادگان در حوزه خدمات دارویی و پاراکلینیک بر ضرورت مدیریت منابع و مصارف در نظام سلامت تاکید داشتند.
وی در ادامه با اشاره به تعداد جمعیت شهرستان شادگان و ارائه آمار تفکیکی از جمعیت صندوق های بیمه ای عنوان کردند که شهرستان شادگان  بالغ بر ۱۵۰هزار نفر جمعیت دارد  که از از این تعداد  حدود  ۱۰۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت وجود دارد، که تعداد ۸۶ هزار نفر بیمه روستایی در قالب کارکنان دولت و سایر اقشار بیمه سلامت و ایرانیان می باشد که تقریبا  ۸۶ درصد جمعیت شهرستان شادگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود : تعداد ۸ پزشک عمومی و متخصص ، ۶ داروخانه ، ۲ آزمایشگاه ، ۱ بیمارستان ، ۲ درمانگاه ،۱مرکز تصویربرداری ،  ۲ فیزیوتراپی و ۱ شبکه بهداشت در این شهرستان در حال فعالیت می باشند.

رونمایی از سامانه نسخه نویسی

در ادامه این دوره آموزشی کارشناسان آموزش اداره کل بیمه سلامت خوزستان ،  مهندس رونق ، مهندس جرجر و دکتر داودی سرپرست اداره رسیدگی به اسناد پزشکی به تشریح و آموزش نسخه نویسی الکترونیک با استفاده از وب سرویس سازمان پرداختند.

در پایان این دوره آموزشی ، معاون بیمه سلامت خوزستان به سوالاتی در خصوص طرح نسخه نویسی الکترونیک که توسط پزشکان و موسسات طرف قرارداد مطرح شد  پاسخ دادند.

رونمایی از سامانه نسخه نویسی رونمایی از سامانه نسخه نویسی رونمایی از سامانه نسخه نویسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.