علی رحمانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هشدار داد:

استفاده از الکل متانول کشنده‌ است

استفاده از الکل متانول کشنده‌ است
افرادی در اهواز به دنبال شایعه موثر بودن الکل برای مقابله با ویروس کرونا  اقدام به  مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند.

به گزارش خبر نگار خط مشی سلامت، علی رحمانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اظهار داشت : افرادی که با این باور که مصرف الکل راهی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است اقدام به مصرف الکل سمی متانول کرده بودند.

وی افزود: الکل متانول بسیار سمی و خطرناک بوده و جان افراد را با مصرف کمترین میزان به خطر می اندازد.

خوردن الکل برای مقابله با ویروس کرونا شایعه است

این متخصص مسمومیت در بیمارستان امام‌خمینی اهواز ادامه داد: افرادی در اهواز به دنبال شایعه موثر بودن الکل برای مقابله با ویروس کرونا  اقدام به  مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند.

درمان مصرف کنندگان الکل متانول بسیار دشوار بوده که در این روزها باعث شده تعدادی از شهروندان اهوازی جان خود را از دست بدهند .

وی تصریح کرد : دیالیز و برخی دیگر از درمان ها تاکنون روی تعدادی از بیماران جواب داده و باعث بهبودی آن ها شده اما متاسفانه عدم آگاهی شهروندان همچنان در این زمینه حادثه آفرین است.

رحمانی بیان کرد: الکل متانول برای شست و شو ، ضد عفونی و مصرف استفاده نمی شود و بسیار کشنده است .

وی یادآور شد : انتظار می رود شهروندان برای تهیه الکل اتانول به مراکز معتبر و داروخانه‌ها مراجعه کرده و از مصرف الکل های دست ساز و غیر بهداشتی خودداری کنند .

 تا ساعت ۲۲:۳۴ دقیقه دوشنبه شب  ۱۹ اسفندماه تعداد  ۲۸ نفر در اهواز به علت مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست داده اند.

بیشترین پذیرش مصدومان در بیمارستان امام خمینی(ره) صورت گرفته که بنا به ضرورت بیمارستان های گلستان و آیت الله کرمی اهواز نیز پذیرای مسموم شدگان می باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.