تاریخ انتشار : شنبه 2 نوامبر 2019 - 4:52
207 views

بیش از 8 هزار ایستگاه bts در استان داریم

آنتن های bts موبایل خطری برای دانش آموزان ندارند

آنتن های bts موبایل خطری برای دانش آموزان ندارند
وظیفه اصلی ما نظارت بر کیفیت سرویس اپراتورها، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی به مردم است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: تاکنون هیچ آسیبی از سوی آنتن های bts موبایل برای دانش آموزان و افرادی که نزدیک به این آنتن ها سکونت دارند گزارش نشده است.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهارمین نمایشگاه تخصصی الکامپ خوزستان؛ علیرضا ملکی جهانی در حاشیه حضور در نمایشگاه الکامپ استان خوزستان اظهار داشت: وظیفه اصلی ما نظارت بر کیفیت سرویس اپراتورها، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی به مردم است.
وی درباره تازه‌ترین اقدامات این سازمان افزود: سامانه کیفیت سرویس اینترنت مشترکین خانگی را راه اندازی کردیم. این سامانه موجب می شود تا همشهریان بتوانند نقاط ضعف را در شهر به اطلاع ما برسانند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب عنوان کرد: ما به عنوان ناظر بر کار پیمانکاران(اپراتورها) هستیم که در این راستا بیش از ۱۲ هزار سرویس اینترنت را بررسی کردیم.
وی درباره وجود نقاط کور در استان گفت: در جاده‌های اصلی و مواصلاتی با مشکل نقاط کور مواجه هستیم و این امر بعضا به سبب عدم وجود زیرساخت های برق رخ می دهد. همچنین در برخی نقاط با سرقت تجهیزات ارتباطی اپراتورها نیز مواجه هستیم که ممکن است تهیه مجدد آنها بسیار مشکل باشد و خطوط ارتباطی مناطق را با مشکل مواجه کند.
ملکی جهانی ادامه داد: بیش از ۸ هزار ایستگاه bts در استان داریم همچنین ضرب نفوذ پوشش جمعیتی ما بیش از ۸۵ درصد است و پوشش شهری ما ۹۷٫۵ درصد و روستایی بیش از ۷۰ درصد می باشد.
وی افزود: در ۱۲ هزار کیلومتر جاده های ما کمتر از ۳۰۰ کیلومتر فاقد پوشش ارتباطی هستند که اپراتور ها تا ۶ ماه آینده موظف به برطرف کردن آن‌ها هستند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب عنوان کرد: بر اساس درصد پوشش در سطح استان‌های نخست کشور هستیم همچنین از نظر تجهیز ارتباطات و ضریب دسترسی مشکلی در استان وجود ندارد.
وی درباره وظایف اپراتورها تصریح کرد: در سطح خوزستان بر اساس پروانه بهره‌برداری که اعطا شده اپراتورها افزون بر تعهداتشان و فراتر از تعهد خود پوشش ارتباطی را در نظر گرفته‌اند.
ملکی جهانی درباره وجود دکل‌ها در برخی مدارس استان گفت: درباره دکل های مخابراتی در مدارس به سبب وجود افراد غیر متخصص نظراتی گفته می‌شود که غیر کارشناسی است. متولی این قضیه سازمان انرژی اتمی است و دکل های bts بر اساس مجوزهای استاندارد صد در صد امن هستند و به صورت مستمر پایش سیگنال ها به سازمان انرژی اتمی ارسال و اطلاعات آن در اختیار سازمان محیط زیست و سازمان تنظیم مقررات رادیویی قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه مشکلی از سوی این دکل‌ها وجود نداشته و هیچ منبع موثقی برای خطر ساز بودن آن‌‎ها منتشر نشده است. همچنین برنامه ای برای جمع آوری دکل ها وجود ندارد چرا که جابجایی دکل ها مشکل عدم پوشش را ایجاد می کند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: از طریق سامانه ۱۹۵ می‌توان شکایت‌ها و گزارش‌های مربوط به نقاط کور و عدم دسترسی ارائه داد.
وی افزود: جابجایی سیمکارت‌های مشترکین برای رفاه مردم در نظر گرفته شده و هر مشترک می‌تواند بنا به سلیقه خود نسبت به جابجایی سیمکارت خود اقدام کند و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.
ملکی جهانی عنوان کرد: برای اربعین امسال از اردیبهشت ماه به بحث کیفیت سرویس ارتباطاتی در مرزهای خوزستان ورود کردیم که خدا را شکر مشکلی نیز از سوی اپراتورها در پایانه‌های مرزی وجود نداشت و اپراتورها با نصب سیستم های سیار خود نیز مشکلات سال‌های گذشته را برطرف کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.