تاریخ انتشار : دوشنبه 1 ژوئن 2020 - 18:11
415 views

اداره کل بیمه سلامت خوزستان:

نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان خرمشهر راه اندازی شد

نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان خرمشهر راه اندازی شد
نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان خرمشهر جایگزین دفترچه های کاغذی شد

 آموزش نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان خرمشهر با حضور مدیرکل،کارشناسان اداره اسناد، خدمات ماشینی و کارشناسان فنی اداره نظارت ارزشیابی بیمه سلامت خوزستان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خوزستان،امروز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه ۹۹ دوره آموزشی نسخه الکترونیک جهت همکاران بیمه سلامت شهرستان خرمشهر، پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت این شهرستان برگزار گردید و نسخه الکترونیکی جایگزین دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان دکتر علی خسروی در جمع پزشکان طرف قرارداد شهرستان خرمشهر ضمن عرض خوشامدگویی و تبریک سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیک همزمان در کشور عنوان کرد: بحث نسخه نویسی الکترونیک از الزامات حوزه درمان است ،استان خوزستان نیز در گام دوم این طرح همزمان با سراسر کشور از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز می شود.

 

خسروی در تشریح وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در ایام  شیوع کرونا گفت: بنا بود تا پایان سال بیش از ۳۰ درصد شهرستان های هر استان و ۵۰ مرکز  طرف قرارداد مستقر در آن شهرستان ها به سامانه نسخه نویسی الکترونیک مجهز شوند که در سال ۹۸ این امر تحقق یافت. و از سازمان پنلی آماده شد تا داروخانه ها،مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهها بتوانند نسخ را از طریق آن دریافت و ارائه کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان به اهمیت نسخه نویسی الکترونیک  در شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: شیوع ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که برای همه ایجاد کرد، اما این فرصتی شد مسئولان کشور نیاز به این سامانه رابیش از پیش احساس کنند و این نیاز می توانند در عملیاتی شدن در این شرایط به حذف چرخه انتقال بیماری کمک کنند و ما بتوانیم با همکاری بین بخشی در ایجاد زیر ساخت های لازم برای حذف تدریجی دفترچه ها و تسهیل در اجرای نسخه نویسی الکترونیک، درجهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان گام های موثری برداریم.

 

 

خسروی در ادامه بیان کرد: شهرستان خرمشهر، در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه سلامت دارد؛ همچنین این شهرستان با ۱۹ پزشک ،۱۴ داروخانه، ۴ آزمایشگاه ۱ درمانگاه دولتی ،۱ مرکز خصوصی و  یک مرکز جراحی محدود، ۱ بیمارستان دانشگاهی، یک مرکز تصویربرداری، ۶ جامع مرکز روستایی و در مجموع ۴۷ موسسه قرارداد و همکاری داشته و این آمار تنها به سال ۹۸ اختصاص دارد.

وی افزود: شهرستان خرمشهر، با این اجرای این طرح گام مؤثری در مسیر خدمات الکترونیکی و خدمت رسانی به شهروندان برداشته است.

در پایان مراسم، به منظور آشنایی و اشرافیت کامل پزشکان به این نرم افزار، این کارگاه آموزشی بصورت عملی برگزارشد و به سوالات توسط کارشناسان اداره کل بیمه سلامت خوزستان پاسخ داده شد و به نقطه نظرات آن ها جهت بهبود کارایی نرم افزار و بروز رسانی این برنامه توجه ویژه شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.