رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

نسخه الکترونیک بیماران سرطانی از مهرماه اجرایی می‌شود

نسخه الکترونیک بیماران سرطانی از مهرماه اجرایی می‌شود
سرطان اولین بیماری است که پرونده و نسخه الکترونیک اختصاصی آن طراحی شده و پیش بینی می‌شود از مهر ماه ۹۹ این طرح اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خط مشی سلامت خوزستان،علی قنبری مطلق ، مسئول پیاده سازی پرونده و نسخه الکترونیک در دبیرخانه شورای عالی بیمه عنوان کرد: با همکاری ذینفعان مختلف از جمله معاونت درمان و مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، دبیرخانه مدیریت ملی سرطان و سازمان های بیمه این کار به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

قنبری مطلق اظهار کرد:  با تمهیدات دبیرخانه شورای عالی بیمه مانند تسریع در پرداخت ها همچنین تمهیداتی که در سامانه سیمای سرطان برای راحتی و تسهیل کار پزشکان در نظر گرفته شده است، امیدواریم این موضوعات هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت بیان داشت: در پرونده الکترونیک بیماران سرطانی امکان جستجوی پیشرفته بیماران بر اساس کد ملی و سایر متغیرها وجود دارد، حتی سوابق خدماتی بیمار از جمله نوع آزمایش، خدمات تصویربرداری و شیمی درمانی را می توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ارزیابی و برنامه ریزی، شرح حال های دقیق و منظم بیماران قابل ثبت است، افزود: گزارشات ساختارمندی برای تشخیص و پاتولوژی سرطان طراحی شده است که این گزارشات کمک می کند تا پزشکان تصمیم بهتری در مورد درمان بیماران بگیرند.

رییس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: داشبورد اطلاعاتی سرطان هم از مهرماه در اختیار سیاستگذاران، پژوهشگران و محققان قرار خواهد گرفت.

قنبری مطلق در خصوص شناسایی بیماران سرطانی مبتلا به کرونا گفت: طی ۶ ماه گذشته ۳ هزار و ۷۷۵ بیمار سرطانی دچار کرونا شدند. این اطلاعات بر اساس کد ملی بیماران که در ۲ سامانه وجود داشت، به دست آمده است.

در پایان افزود:یکی از این سامانه‌ها، سامانه سیمای سرطان (سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سرطان) است که دوم شهریور با حضور جمعی از مسئولان در وزارت بهداشت رونمایی شد.

در این سامانه علاوه بر ثبت دقیق اطلاعات بیماران، حمایت مالی مناسب از آنان هم مطرح است که در حال حاضر حمایت های مالی بر اساس اطلاعات دقیق صورت نمی گیرد. این سامانه کمک می کند حمایت ها از بیماران بر مبنای اطلاعات درست، تخصیص پیدا کند.

نظام ثبت سرطان نیز در قالب سامانه سیمای سرطان راه اندازی شده و اطلاعات جامعی از تمام سرطان های موجود در ایران به دست آمده است که در قالب این سامانه تمام اطلاعات فرد مبتلا به سرطان در دسترس پزشکان، نظام سلامت کشور و بیمه قرار می گیرد و این اطمینان خاطری برای بیماران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.