تاریخ انتشار : دوشنبه 8 ژوئن 2020 - 21:54
381 views

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان خبر داد:

نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان دزفول راه اندازی شد

نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان دزفول راه اندازی شد
با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک وثبت اطلاعات بیماران، پزشکان می توانند با دید باز وسرعت بالا برای بیماران تصمیم بگیرند. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خوزستان،علی خسروی گفت:با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک وثبت اطلاعات بیماران، پزشکان می توانند با دید باز وسرعت بالا برای بیماران تصمیم بگیرند. و در عین حال از تداخل و عوارض دارویی پیشگیری کرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت علی خسروی در جمع پزشکان متخصص در دزفول عنوان کرد: این مدیریت در جهت هرچه بیشتر الکترونیکی کردن فرآیندها و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق نسخ کاغذی در درمانگاه‌های زیر مجموعه خود سامانه نسخه نویسی الکترونیکی را در درمانگاه‌ها ، کلینیک‌ها و داروخانه طراحی و پیاده‌سازی کرده است.

خسروی در ادامه افزود: در این سامانه، نسخه الکترونیک پزشک شامل اطلاعات تشخیص بیماری و داروهای مورد نیاز برای بیماران سرپایی وارد می‌شود و بیمار می‌تواند  جهت تهیه داروهای تجویز شده، بدون همراه داشتن نسخه کاغذی به داروخانه‌ها در سطح شهرستان دزفول یا حتی استان مراجعه کند.
خسروی با اشاره به فواید اجرای نسخه نویسی الکترونیک عنوان کرد: شفاف سازی، رسیدگی به موقع، نظارت دقیق نسخه نویسی الکترونیکی و اجرای بایگانی از فواید پرونده الکترونیک هستند .

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد : به منظور تسهیل فرایند نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشک و همچنین کاهش زمان ثبت نسخه در این سامانه امکاناتی نظیر ایجاد لیست داروهای منتخب، نسخه های پیش فرض و همچنین امکان استفاده از بانک اطلاعاتی تداخلات دارویی پیش بینی شده است.

در پایان مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بر لزوم اجرای پرونده الکترونیک در ارائه خدمات بیمه ای و تسهیل در فرآیند اجرای پرونده های الکترونیک تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.