تاریخ انتشار : شنبه 20 آوریل 2019 - 10:31
559 views

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در اولین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت استان خوزستان

نخستین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت استان خوزستان برگزار شد

نخستین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت استان خوزستان برگزار شد
اولین نشست دبیران کارگروه خانه مشارکت مردم در سلامت خوزستان برگزار شد

اولین نشست خانه مشارکت مردم در سلامت استان خوزستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

دکتر علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان نیز در این نشست بیان داشت: در بیمه سلامت از موقعی که احساس کردیم سیل به سمت خوزستان می آید ستاد بحرانی تشکیل دادیم چون خرابی ها و گرفتاریها را برآورد وبر حجم آن واقف بودیم.

دکتر علی خسروی افزود: بیمه سلامت در خوزستان ۲میلیون و ۳۰ هزار بیمه شده داشت که با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد نیز در حادثه سیل به بیمه سلامت واگذار شدند جامعه آماری بسیار وسیعی را تحت پوشش قرار دادیم تمام روستائیان و بخشی از جامعه شهری تحت پوشش این بیمه هستند که به لحاظ توان مالی از توان پرداخت کمی برخوردارند از سوی دیگر کارت ملی و دفترچه ندارند.

وی گفت: خوشبختانه از خرداد ماه سال گذشته قرار بود با کارت ملی خدمات درمانی و بستری بگیرند که بعد از همین حداقل هم به دریافت کدملی کفایت کردیم تا اینکه سیلاب به خوزستان رسید و مراجعاتی داشتیم که حتی کد ملی خود را نیز به خاطر نداشتند و این یک مشکل قانونی ایجاد می‌کرد اما با این وجود با هماهنگی با مراکز درمانی اعلام کردیم پذیرش فقط با نام و نام خانوادگی صورت بگیرد و بیمه سلامت در بحران این موضوع را تقبل می کند. ۸۳ نفر در سطح بیمارستانهای اهواز بدون اعلام کد ملی و فقط با درج نام و نام خانوادگی پذیرش شده‌اند و با این تصمیم به موقع جلوی خیلی از بی نظمی ها و نارضایتی ها را گرفتیم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود: در گام بعد کارگروهی تشکیل و از بیمارستانها بازدید و حجم خسارت‌ها و آسیب‌ها بررسی شد تا در ارائه خدمات عملکرد بهتری داشته باشیم.

خسروی تاکید کرد: اگر آسیب شناسانه به موضوع بنگریم باید آینده پژوهی انجام شود و از هم اکنون مشکلات دو هفته و یک ماه آینده را مشخص کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با تاکید بر اینکه ما باید به صورت علمی مسائل را دنبال کنیم و از برخوردها و حرکات احساسی پرهیز کنیم گفت: گزارش شده ۱۵۰ نفر به خاطر اسهال به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که این موضوع ارتباط مستقیم با مواد غذایی پیدا می‌کند؛ غذای گرم به تعداد زیاد پخته و در سطح مناطق سیل زده توزیع می‌شود و برخی از این خانواده‌ها بر اثر عدم اگاهی غذای فاسدشدنی را در محیط نامناسب نگهداری و استفاده می‌کنند و همین زمینه ساز مسمومیت و بیماری آنها می شود. این نوع امداد رسانی خسارتش چندین برابر بیشتر از کمک نکردن است.

دکتر علی خسروی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.