تاریخ انتشار : شنبه 20 آوریل 2019 - 11:44
560 views

گفتگوی خط مشی سلامت با رئیس اداره نظارت و بازرسی بیمه سلامت استان خوزستان

ضرورت انسجام در نظارت بر حوزه سلامت

ضرورت انسجام در نظارت بر حوزه سلامت
مهندس کیوان بابادی بر ضرورت انسجام درنظارت برحوزه سلامت تاکید کرد

امسال با انسجام بیشتری در کنار انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی کار خواهیم کرد

رئیس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت خوزستان در گفتگو با پایگاه خبری اداره کل بیمه سلامت خوزستان اعلام کرد:
در سال جدید با انسجام بیشتری کار خواهیم کرد.
بابادی گفت : در سال گذشته جلسات متعددی با سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی پزشکی برگزار شد ونتایج بسیار حائز اهمیتی در پیشبرد اهداف حوزه سلامت و از جمله مدیریت و کنترل هزینه ها بدنبال داشت.
وی افزود : یکی از بهترین تجربه های بیمه سلامت خوزستان ایجاد تعامل و استفاده از ظرفیت های علمی سازمان نظام پزشکی و گروههای مختلف تخصصی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.
بابادی در ادامه از جمله برنامه های مهم بیمه سلامت در سال جدید توجه به شاخص های تجویز اقلام دارویی ، آزمایشات و ..از مبدا تجویز . و بر این اساس تعامل با پزشکان و گروههای پزشکی را در این خصوص بسیار مثمرثمر دانست.
بابادی در بخش دیگری ازگفتگو با خط مشی سلامت گفت : در سال گذشته با برگزاری ۲۱ جلسه تحلیل هزینه و پیگیری شاخص های تجویز در صندوق های بیمه ای و نیز کنترل و رصد نظارتی بر اقلام تجویزی نتایج خوبی از دیدگاه مدیریت منابع و مصارف حاصل گردید.
وی در خصوص شاخص های تجویز دارو نیز عنوان کرد:  در برنامه های سال ۹۷ و همچنین سال جدید علاوه بر تعداد اقلام دارویی و میانگین هزینه هر نسخه تجویز شده با همکاری و هماهنگی بعمل آمده با معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ریاست محترم سازمان نظام پزشکی بر نوع اقلام دارویی تجویز شده مطابق شاخص های WHO تمرکز داشته ایم.

این شاخص ها شامل :
درصد آنتی بیوتیک تجویز شده
تجویز کورتیکو استروئیدها
تجویز داروهای تزریقی
تعداد اقلام دارویی در هرنسخه
در پایان :شاخص های مربوط به خدمات پزشکان ، تجویز اقلام دارو و پاراکلینیک در سال ۹۷ توسط اداره نظارت و ارزشیابی به تفکیک دانشگاه ها / دانشکده علوم پزشکی خوزستان و همچنین به تفکیک شهرستان ها استخراج گردیده و توسط کارشناسان اداره نظارت در حال تحلیل و بررسی می باشند.زیرا توجه بر توزیع منابع مالی سلامت با توجه به جمعیت بیمه شده نیز از جمله برنامه های مهم اداره نظارت در بخوزستان می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.