تاریخ انتشار : شنبه 2 نوامبر 2019 - 4:34
364 views

چهارمین نمایشگاه تخصصی الکامپ خوزستان

ثبت ۱۰۷۳ درخواست و شکایت توسط سامانه سامد در شش ماهه‌ی نخست امسال

ثبت ۱۰۷۳ درخواست و شکایت توسط سامانه سامد در شش ماهه‌ی نخست امسال
ما حدود ۲۰ اداره یا سازمان پرمخاطب داریم

مدیر سامانه ارتباط مردم و دولت عنوان کرد: باور دولت بر این بود تا مردم از نقاط دور دست استان به مرکز سامد نیایند لذا مرکز ۱۱۱ را امسال با بخشنامه استاندارد به دستگاه‌های اجرایی و شهرداری ها و همچنین ارگان‌ها معرفی کردیم.

مدیر سامانه ارتباط مردم و دولت گفت: حدود ۱۰۷۳ شکایت و درخواست در۶ ماهه نخست امسال در سامانه سامد ثبت شد که نزدیک به ۷۰ درصد آنها درخواست بوده و شاید حدود ۳۰ درصد انتقاد و ما نیز پاسخ ۸۰ درصد از شکایات و درخواست‌ها را گرفتیم و به سمع مردم رساندیم.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی چهارمین نمایشگاه تخصصی الکامپ خوزستان؛ عزت الله براتی در حاشیه حضور در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: تماس‌های مختلفی از مردم درخصوص اشتغال، درمان، شکایت و ایده، پیشنهادات و درخواست‌های متعدد داریم.

وی افزود: به دنبال شکایات و درخواست های مردمی به سامانه و از ثبت آنها توسط مدیر این سامانه؛ به کارتابل الکترونیکی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ارسال می‌شود و آنها نیز ظرف ۱۵ روز موظفند تا پاسخگو باشند تا ما پاسخ‌ها را در اختیار مردم عزیز از طریق سامانه الکترونیکی قرار دهیم.

مدیرکل سامانه ارتباط مردم و دولت گفت: همچنین در راستای پاسخگویی مدیران به شکایات مردم هر هفته دو تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی را به سامد دعوت می‌کنیم و به صورت تلفنی پاسخگوی مردم استان خواهند بود.

مدیر سامانه ارتباط مردم و دولت عنوان کرد: باور دولت بر این بود تا مردم از نقاط دور دست استان به مرکز سامد نیایند لذا مرکز ۱۱۱ را امسال با بخشنامه استاندارد به دستگاه‌های اجرایی و شهرداری ها و همچنین ارگان‌ها معرفی کردیم.

وی عنوان کرد: مردم نیز امسال نسبت سال گذشته ً رغبت بیشتری به سامانه۱۱۱ پیدا کردند و طی پالایشی که ما انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حضور مردم بسیار کمتر شده است و درخواست‌های خود را اغلب به صورت تلفنی در اختیار ما گذاشتند و ما نیز تا حصول نتیجه پیگیری لازم را انجام می‌دهیم.

براتی تصریح کرد: رضایتمندی مردم نیز در این خصوص بسیار بالا رفته است. همچنین توسط استاندار محترم در مرداد ماه سال جاری بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی ارسال کردیم که در یک روز مشخص و در ساعات مشخص مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم باشند و ما نیز گزارشات آن‌ها را پس از یک ماه یا سه ماه از آن دریافت می‌کنیم و سپس به مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و اداره کل بازرسی وزارت کشور ارسال می‌کنیم.

مدیر سامانه ارتباط مردم و دولت ادامه داد: ما حدود ۲۰ اداره یا سازمان پرمخاطب داریم این ادارات شامل ادارات خدمات رسان و خدمات زیربنایی مانند اداره آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شرکت گاز برق و همچنین نهادهای حمایتی کمیته امداد مثل بهزیستی هستند که بیشتر شکایات از مجموع این سازمان‌ها هستند.

وی توضیح داد: ما نیز به صورت فصلی یا هر ۴۵ روز یکبار از مدیران مربوطه‌ی این ادارات دعوت می‌کنیم تا در همان محل سامانه مرکز سامد پاسخگویی درخواست کنندگان هستند و ما نیز توسط گروه نظارت و پیگیری که در مرکز سامد داریم تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

براتی تصریح کرد: حدود ۱۰۷۳ شکایت و درخواست در۶ ماهه نخست امسال در سامانه سامد ثبت شد که نزدیک به ۷۰ درصد آنها درخواست بوده و شاید حدود ۳۰ درصد انتقاد و ما نیز پاسخ ۸۰ درصد از شکایات و درخواست‌ها را گرفتیم و به سمع مردم رساندیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.