رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز :

توسعه نظام سلامت خوزستان با اجرای نسخه نویسی الکترونیک تحقق می یابد

توسعه نظام سلامت خوزستان با اجرای نسخه نویسی الکترونیک تحقق می یابد
بیمه سلامت خوزستان با اجرای نسخه نویسی الکترونیک نقش مهم و تاثیر گذاری در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان داشته است.

به گزارش پایگاه خبری خط مشی سلامت، فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار خط مشی سلامت اظهار کرد: اگرچه در قانون بودجه سال ۹۹ و برنامه ششم توسعه نسبت به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به صراحت تأکید شده است اما شیوع ویروس کرونا موجب شد مسئولان نظام سلامت کشور اجرای این طرح را در اولویت کارشان قرار دهند و حالا با گذشت بیش از۶ ماه از سال ۹۹ و نیاز شدید کشور به پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌نویسی الکترونیک این طرح رقم خورد.

 وی تصریح کرد: با اجرای دقیق سامانه الکترونیک در استان می‌توانیم همه هزینه‌ها را کنترل و شفافیتی در حوزه سلامت ایجاد کنیم.

 

ابول نژادیان با اشاره به نقش تاثیرگذار بیمه سلامت خوزستان در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان عنوان کرد:  اجرای موفقیت آمیز فعالیت الکترونیکی در سراسر استان، از تردد غیرضروری بیمه شدگان در مراکز درمانی جلوگیری کرد، بدین ترتیب با کاهش بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به حداقل ممکن رسید.

 

وی افزود: بیمه سلامت خوزستان با پیگیری و نظارت دقیق در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک موفق به اتصال بیش از ۸۵ درصد مراکز درمانی دانشگاهی در سراسر استان شده است ، و با این اقدام گام بلندی در جهت توسعه نظام سلامت در خوزستان برداشته شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط امروز و جولان ویروس کرونا در کشور اجرای طرح  نسخه نویسی الکترونیک به بیماران کمک زیادی خواهد کرد. مریض دیگر نگران گم شدن دفترچه یا تمام شدن برگه های دفترچه کاغذی نیست و تنها با ارائه کد ملی در کمترین زمان ممکن با مراجعه به داروخانه داروی مورد نظر رو دریافت می کند، از طرفی دردسرهای بیمه و برگه‌های نسخه‌های دارویی و پاراکلینیکی نیز وجود ندارد.

ابول نژادیان در پایان گفت: در این زمینه همکاری بین بخشی و تعامل سازنده ای با بیمه سلامت داشتیم امیدوارم بتوانیم شرایطی خوب و منسجمی را فراهم کنیم و مردم ازتعامل هردو سازمان منافع بیشتری را کسب کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.