کد خبر : 4528
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 نوامبر 2016 - 18:46
316 views

تأثیرات ریاست‌جمهوری ترامپ بر کشورهای منطقه

ترامپ؛ از سرسپردگی به صهیونیست‌ها تا بیم و امید در ریاض

ترامپ؛ از سرسپردگی به صهیونیست‌ها تا بیم و امید در ریاض
مواضع انتخاباتی دونالد ترامپ موجی از نگرانی را میان سردمداران وابسته رژیم‌های عربی در منطقه به راه انداخته که مصداق عینی آن را می‌توان در بیم و امید ریاض نسبت به دوران ریاست‌جمهوری ترامپ دانست

با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از محافل سیاسی و اقتصادی جهان دچار شوک عجیبی شدند. ترامپ برخلاف نظرسنجی‌ها موفق شد با سوار شدن بر موج مخالف جریان های امپریالیستی در آمریکا، رأی افکار عمومی را با خود همراه کرده و بتواند خود را به کاخ سفید برساند. گرچه ترامپ در اظهارات خود، اردوگاه جمهوری‌خواهان را رقیب انتخاباتی خود می داند، اما بر کسی پوشیده نیست که استراتژی قدرت سخت افزاری جمهوری خواهان که در دهه گذشته ۴ جنگ را در منطقه خاورمیانه به بار آورد و صدها هزار کشته و زخمی به کشورهای منطقه تحمیل کرد، نقش اساسی در رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا داشت و اساسا ترامپ زیر پرچم این جریان موفق به ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی شد.

آنچه در ادامه این مقاله بررسی می شود، تاثیرات احتمالی انتخاب دونالد ترامپ بر روابط آمریکا با کشورهای منطقه خاورمیانه با استفاده از شاخص هایی نظیر مواضع انتخاباتی ترامپ و سیاست های محافظه کاران آمریکایی در قبال کشورهاست:

فلسطین و عمق سرسپردگی ترامپ به صهیونیست‌ها

با وجود حمایت مطلق دولت باراک اوباما از رژیم صهیونیستی، به نظر نمی‌رسد ترامپ بتواند اتفاق جدیدی را در ابعاد اقتصادی برای رژیم صهیونیستی رقم بزند. اوباما برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی برنامه کمک های ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی را که بی‌سابقه‌ترین رقم کمک های آمریکا به این رژیم بوده را به تصویب رسانده و تمام تلاش خود را در ایجاد پوششی برای اقدامات نژادپرستانه تل‌آویو بر ضد فلسطینیان و ادامه شهرک‌سازی صهیونیستی در قدس و کرانه باختری به کار گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.