تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 سپتامبر 2020 - 14:40
519 views

رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان:

تحول در سیستم بیمه سلامت استان/ پرداخت به موقع مطالبات پزشکان در روند درمان بیماران تاثیرگذاراست

تحول در سیستم بیمه سلامت استان/ پرداخت به موقع مطالبات پزشکان در روند درمان بیماران تاثیرگذاراست
رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان گفت:پرداخت به موقع مطالبات پزشکان، سبب اشتیاق و رغبت بیشتر برای درمان بیماران تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایجاد کرده است.

دکتر بیژن کیخایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خط مشی سلامت،با بیان اینکه اقتصاد درمان و افزایش هزینه های درمانی، هزینه‌های بسیار زیادی بر سبد اقتصاد خانواده وارد می کند افزود:
اکثر خانواده‌های ایرانی در سبد خانواده شان پولی جهت اقتصاد درمان منظورنکردند و هزینه‌های درمان بیش از توان پرداخت سبد خانواده است که بیمه‌های سازمان‌های بیمه‌گر مخصوصاً بیمه‌های پایه مثل بیمه سلامت می تواند پشتوانه خوبی برای اقشار آسیب پذیرباشند و بتوانند قسمت اعظم از این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد:سرانه بیمه در کشور ما بسیار پایین است و هزینه های درمان سنگین و هنگفت است وسازمان بیمه‌گر با این سرانه توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد و این بر کیفیت درمان لطمه وارد می کند.
 رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان با اشاره به عملکرد مثبت بیمه سلامت استان عنوان کرد: پرداخت به موقع مطالبات پزشکان باعث تحولی در سیستم سلامت شده که این تحول در روند درمان بیماران تاثیرگذار بوده و پزشکان با اشتیاق و رغبت بیشتر بیماران تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر را درمان می کند.

بیژن کیخایی گفت: مکانیزه شدن سیستم و حذف نسخه های کاغذی بسیار حائز اهمیت است و از سوءاستفاده دفترچه ها جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: در آینده نزدیک اکثر پزشکان به سمت نسخه نویسی علمی روی می‌آورند، هرچند در ابتدا کمی وقت گیر است ،
امیدواریم با همکاری تمام پزشکان در سال‌های آینده ،دفترچه های کاغذی کاملاً حذف و نسخه نویسی الکترونیک جایگزین آن شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.