رئیس انجمن داروسازان خوزستان گفت:

به روز شدن پرداخت ها در بیمه سلامت خوزستان تحول چشمگیری در ارائه خدمات ایجاد کرد/شفافیت در نظام سلامت و دارو/مسیر توزیع دارو ردیابی می شود

به روز شدن  پرداخت ها در بیمه سلامت خوزستان تحول چشمگیری در ارائه خدمات ایجاد کرد/شفافیت در نظام سلامت و دارو/مسیر توزیع دارو ردیابی می شود
نسخه نویسی الكترونیكی، نظام مند شدن اقلام تجویزی و بهینه كردن مصرف دارو و صرفه جویی اقتصادی ناشی از آن را در پی دارد.

منصور آرزومند رئیس انجمن دارو سازان در گفتگو با خبرنگار خط مشی سلامت به تشریح ظرفیت و اهمیت نسخه نویسی الکترونیک در کاهش مراجعات حضوری به دلیل بیماری کرونا، پرداخت و اظهار کرد: با اجرای نسخه الکترونیک در سطح مراکز طرف قرارداد در راستای اجرای اصلاحات دولت الکترونیک و با توجه به اینکه ما در بخش خصوصی و در شرایط مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به سر می بریم، نیاز هست بسیاری از فرآیندهایی که بین خدمات دهنده ها و خدمات گیرنده ها صورت می گیرد از حالت دستی و سنتی خارج و به سمت الکترونیکی شدن تغییر کند.

 

 

وی با اشاره به نقش داروخانه ها به عنوان آخرین حلقه چرخه درمان، ملموس‌ترین نقش داروساز را تکریم بیماران دانست و افزود: در حال حاضر نسخه‌های به صورت دستی یا کاغذی حذف شده و به صورت الکترونیک از مطب پزشکان به داروخانه ارسال می شود.

 

 

آرزومند عنوان کرد: هزینه های اینترنتی چاپ سند با توجه به گرانی کاغذ در شرایط کنونی و درخواست فاکتور از سوی بیمار و مراجعه کننده هزینه های مضاعف تری را به شرایط نابسامان مالی داروخانه ها تحمیل می کرد.

 

 

رئیس انجمن داروسازان خوزستان، گفت: هم اکنون تامین بستر مکانیزاسیون و اینترنت مناسب برای پزشک و داروخانه ضروری است که با افزایش حجم مراجعات نسخه های الکترونیک پروسه تجویز پزشک و پذیرش نسخه در داروخانه طولانی تر اما مناسب و دقیق‌تر خواهد شد.

 

 

وی یکی دیگر از مزایای  الکترونیک شدن نسخه ها پرداخت آنلاین عنوان کرد و افزود: از زمانی که نسخه تولید می شود به صورت اتوماتیک توسط سیستم بیمه سلامت کشور پرداخت و فاصله ای که الان وجود دارد به حداقل می رسد.

 

 

آرزومند با تاکید بر اینکه مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تحول چشمگیری در پرداخت ها ایجاد کرده است، اظهار کرد: مدیریت بیمه سلامت خوزستان با هماهنگی یکپارچه و نظارت دقیق همکاران این حوزه در اداره کل، نقش مهم در پرداختی ها و ایجاد بسترهای الکترونیکی ایفاد کردند.

 

 

وی عنوان کرد: نسخه نویسی الکترونیک بستری را فراهم می کند تا اسناد در سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان بیمه سلامت به صورت دقیق  برنامه ریزی شود تا بتوانیم دارو را به دست بیمار برسانیم.

 

 رییس انجمن داروسازان با تشریح مزایای دولت الکترونیک و ایجاد بسترهای الکترونیکی در حوزه سلامت یادآور شد که این فرآیند اطلاعات بیماران در استان را به موقع بررسی می کند و این  موضوع اختلافاتی که معمولاً در حوزه کسورات بین موسسات طرف قرارداد تولید کننده های خدمات و سازمان بیمه گر هست،  به حداقل می رساند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نسخه نویسی الکترونیک در هزینه‌های سازمان بیمه سلامت در تولید دفترچه کاغذی و حفظ محیط زیست نیز تاثیر بسزایی داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.